19 sierpnia 2013

[News] Lenovo ogłosiło wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2013/2014

Lenovo, jeden z wiodących producentów urządzeń elektronicznych do użytku osobistego i największy dostawca komputerów PC na świecie ogłosił właśnie swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2013/2014.

W pierwszym kwartale roku finansowego, zakończonym 30 czerwca, grupa wykazała przychody w wysokości 8,8 mld USD (wzrost o 10% w ujęciu rok do roku). Jednocześnie zysk brutto Lenovo za pierwszy kwartał wzrósł o 16% w ujęciu rok do roku do 215 milionów USD, podczas gdy zysk netto wzrósł o 23% w ujęciu rok do roku do 174 mln dolarów

Według danych firm Gartner i IDC, Lenovo po raz pierwszy w historii zostało uznane za największego dostawcę komputerów PC na świecie. W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo dostarczyła 12,6 miliona komputerów PC — był to 17. kwartał z rzędu, w którym wyprzedziła całą - tracącą 11% w ujęciu rok do roku - branżę ogółem.

Wynik brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku finansowego zwiększył się o 14% rok do roku do 1,2 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 13,6%. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 11% rok do roku do kwoty 202 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w pierwszym kwartale roku finansowego wyniósł 1,67 centa USA, czyli 12,96 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 czerwca 2013 r. wyniosły łącznie 3,1 miliarda USD.

Przychody firmy Lenovo w obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę regionie EMEA wzrosły w pierwszym kwartale roku finansowego o imponujące 18% do 1,9 miliarda USD,
co stanowi 21% światowych przychodów przedsiębiorstwa.  Dostawy komputerów PC Lenovo
w regionie EMEA zwiększyły się w tym kwartale o 18% rok do roku, podczas gdy w całej branży PC
w regionie zmniejszyły się o 22%.  Firma odnotowała najwyższy w historii udział w tutejszym rynku na poziomie 13,2%, co stanowiło znaczący wzrost o 4,4% w ujęciu rok do roku.  W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo osiągnęła pozycję lidera rynku komputerów PC w dziesięciu krajach regionu, w tym w Niemczech — po raz pierwszy też została numerem jeden w Europie Wschodniej, kontynuując umacnianie pozycji wicelidera całego rynku komputerów PC regionu EMEA.

W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo zasygnalizowała powrót produkcji do Stanów Zjednoczonych, uroczyście otwierając swój zakład produkcyjny w miejscowości Whitsett w Północnej Karolinie. Amerykańska linia produkcyjna może wytwarzać wiele modeli najnowszych i najbardziej innowacyjnych produktów marki Think, w tym komputer stacjonarny ThinkCentre M92p, ThinkPad Tablet 2 czy rozkładany ultrabook ThinkPad Helix.

Nowa linia produkcji komputerów daje firmie Lenovo możliwość jeszcze efektywniejszego i bardziej niezawodnego dostarczania produktów klientom z Ameryki Północnej — istotne znaczenie ma również wprowadzenie do oferty rozszerzonego, bardziej wartościowego pakietu usług związanych
z komputerami PC, między innymi z zakresu tworzenia indywidualnych konfiguracji produktów, tworzenia obrazów systemów, umieszczania umożliwiających śledzenie sprzętu identyfikatorów
czy tworzenia pakietów produktowych.

W pierwszym kwartale roku finansowego notebooki firmy Lenovo miały największy udział w jej światowych przychodach, generując 52% z nich. W całej branży sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o 12,9%. Mimo tak trudnych warunków skonsolidowana sprzedaż notebooków Lenovo na całym świecie wzrosła w pierwszym kwartale roku finansowego o 4,7% rok do roku, osiągając łącznie 4,5 miliarda USD. Po zdobyciu kolejnych 1,9% rynku firma uzyskała udział w rynku na poziomie 17,3%.  W pierwszym kwartale firma Lenovo ogłosiła wprowadzenie kilku nowych modeli notebooków, które szybko zaczęły doskonale się sprzedawać — były to między innymi najcieńszy w serii „T”  ThinkPad T431s, cienki, będący następcą popularnego modelu Yoga 13 rozkładany model Yoga 11s oferujący możliwość pracy w trybie notebooka, pionowym, tabletu i „namiotu”, a także kilka nowych notebooków z systemem Windows oraz godnych uwagi ze względu na niewielką grubość i lekkość konsumenckich urządzeń Lenovo Miix.

Realizowane przez firmę Lenovo dostawy komputerów stacjonarnych na całym świecie utrzymywały się na stałym poziomie, w porównaniu do odnotowanego przez całą branżę spadku o 9,4%. W rezultacie firma Lenovo po zdobyciu 1,5 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała 16-procentowy udział w rynku. Sprzedaż skonsolidowana komputerów stacjonarnych Lenovo zmalała w pierwszym kwartale roku finansowego o 2,8% rok do roku, osiągając kwotę 2,5 miliarda USD i stanowiąc 28% łącznych przychodów firmy. W pierwszym kwartale firma Lenovo rozpoczęła sprzedaż nowego modelu Horizon Table PC — komputera interpersonalnego, który łączy ludzi w całkowicie nowy sposób, umożliwiając jednoczesną obsługę nawet czterem użytkownikom, którzy wchodzą w interakcje z treściami, a także grają w gry, używając joysticków, strikerów i kości. Choć Horizon przyciągnął powszechną uwagę zarówno potencjalnych nabywców, jak i specjalistów z branży swoim niepowtarzalnym, rodzinnym trybem Table PC, można go również wykorzystywać jako wysokowydajny, uniwersalny komputer stacjonarny z 27-calowym monitorem.

W pierwszym kwartale roku finansowego skonsolidowana sprzedaż oferowanych przez firmę Lenovo produktów Mobile Internet Digital Home (MIDH), w tym smartfonów i tabletów, wzrosła o 105% w ujęciu rok do roku, osiągając poziom 1,2 miliarda USD, co stanowi 14% łącznych przychodów uzyskanych przez firmę w tym okresie. W Chinach dostawy smartfonów wzrosły znacząco o 121% w ujęciu rok do roku, co pomogło firmie utrzymać silną pozycję drugiego pod względem wielkości dostawcy tego rodzaju urządzeń na tutejszym rynku. W omawianym kwartale firma Lenovo zapowiedziała, że zacznie sprzedawać smartfony, w tym nowy model K900 — pierwszy na świecie smartfon oparty na procesorze Intel Atom Z2580 — w Malezji, Arabii Saudyjskiej, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma odnosiła również kolejne sukcesy na rynku tabletów, dostarczając ich ponad trzykrotnie więcej niż rok temu — hitem okazał się tu popularny wśród naszych klientów komercyjnych ThinkPad Tablet 2, podobnie jak siedmiocalowe tablety Lenovo A1000 i A3000 oraz dziesięciocalowy A6000.

źródło: Lenovo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz