Lenovo, jeden z wiodących
producentów urządzeń elektronicznych do użytku
osobistego i największy dostawca komputerów PC na świecie ogłosił właśnie swoje
wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2013/2014.
W
pierwszym kwartale roku finansowego, zakończonym 30 czerwca, grupa wykazała
przychody w wysokości 8,8 mld USD (wzrost o 10% w ujęciu rok do roku).
Jednocześnie zysk brutto Lenovo za pierwszy kwartał wzrósł
o 16% w ujęciu rok do roku do 215 milionów USD, podczas gdy zysk netto wzrósł o
23% w ujęciu rok do roku do 174 mln dolarów
Według
danych firm Gartner i IDC, Lenovo
po raz pierwszy w historii zostało uznane za największego
dostawcę komputerów PC na świecie. W pierwszym kwartale roku finansowego firma
Lenovo dostarczyła 12,6 miliona komputerów PC — był to
17. kwartał z rzędu, w którym wyprzedziła całą - tracącą 11% w ujęciu rok do
roku - branżę ogółem.
Wynik
brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku finansowego zwiększył się o 14%
rok do roku do 1,2 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 13,6%. Zysk operacyjny
w tym samym kwartale zwiększył się o 11% rok do roku do kwoty 202 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w pierwszym kwartale roku
finansowego wyniósł 1,67 centa USA, czyli 12,96 centa hongkońskiego. Rezerwy
gotówkowe netto na dzień 30 czerwca 2013 r. wyniosły łącznie 3,1 miliarda USD.
Przychody
firmy Lenovo w obejmującym Europę, Bliski Wschód i
Afrykę regionie EMEA wzrosły w pierwszym kwartale roku finansowego o imponujące
18% do 1,9 miliarda USD,
co
stanowi 21% światowych przychodów
przedsiębiorstwa. Dostawy komputerów PC
Lenovo
w regionie EMEA
zwiększyły się w tym kwartale o 18% rok do roku, podczas gdy w całej branży PC
w
regionie zmniejszyły się o 22%. Firma
odnotowała najwyższy w historii udział w tutejszym rynku na poziomie 13,2%, co
stanowiło znaczący wzrost o 4,4% w ujęciu rok do roku. W pierwszym kwartale roku finansowego firma
Lenovo osiągnęła pozycję lidera rynku komputerów PC w
dziesięciu krajach regionu, w tym w Niemczech — po raz pierwszy też została
numerem jeden w Europie Wschodniej, kontynuując umacnianie pozycji wicelidera
całego rynku komputerów PC regionu EMEA.
W
pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo zasygnalizowała powrót produkcji do Stanów Zjednoczonych, uroczyście otwierając swój
zakład produkcyjny w miejscowości Whitsett w Północnej Karolinie. Amerykańska
linia produkcyjna może wytwarzać wiele modeli najnowszych i najbardziej
innowacyjnych produktów marki Think, w tym komputer stacjonarny ThinkCentre
M92p, ThinkPad Tablet 2 czy rozkładany ultrabook ThinkPad Helix.
Nowa
linia produkcji komputerów daje firmie Lenovo możliwość
jeszcze efektywniejszego i bardziej niezawodnego dostarczania produktów
klientom z Ameryki Północnej — istotne znaczenie ma również wprowadzenie do
oferty rozszerzonego, bardziej wartościowego pakietu usług związanych
z
komputerami PC, między innymi z zakresu tworzenia indywidualnych konfiguracji
produktów, tworzenia obrazów systemów, umieszczania
umożliwiających śledzenie sprzętu identyfikatorów
czy
tworzenia pakietów produktowych.
W
pierwszym kwartale roku finansowego notebooki firmy Lenovo miały największy
udział w jej światowych przychodach, generując 52% z nich. W całej branży
sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o
12,9%. Mimo tak trudnych warunków skonsolidowana sprzedaż notebooków Lenovo na
całym świecie wzrosła w pierwszym kwartale roku finansowego o 4,7% rok do roku,
osiągając łącznie 4,5 miliarda USD. Po zdobyciu kolejnych 1,9% rynku firma
uzyskała udział w rynku na poziomie 17,3%.
W pierwszym kwartale firma Lenovo ogłosiła wprowadzenie kilku nowych
modeli notebooków, które szybko zaczęły doskonale się sprzedawać — były to
między innymi najcieńszy w serii „T”
ThinkPad T431s, cienki, będący następcą popularnego modelu Yoga 13
rozkładany model Yoga 11s oferujący możliwość pracy w trybie notebooka,
pionowym, tabletu i „namiotu”, a także kilka nowych notebooków z systemem
Windows oraz godnych uwagi ze względu na niewielką grubość i lekkość
konsumenckich urządzeń Lenovo Miix.
Realizowane
przez firmę Lenovo dostawy komputerów stacjonarnych na
całym świecie utrzymywały się na stałym poziomie, w porównaniu do odnotowanego
przez całą branżę spadku o 9,4%. W rezultacie firma Lenovo po zdobyciu 1,5
punktu w ujęciu rok do roku uzyskała 16-procentowy udział w rynku. Sprzedaż
skonsolidowana komputerów stacjonarnych Lenovo zmalała w pierwszym kwartale
roku finansowego o 2,8% rok do roku, osiągając kwotę 2,5 miliarda USD i
stanowiąc 28% łącznych przychodów firmy. W pierwszym kwartale firma Lenovo
rozpoczęła sprzedaż nowego modelu Horizon Table PC — komputera
interpersonalnego, który łączy ludzi w całkowicie nowy sposób, umożliwiając
jednoczesną obsługę nawet czterem użytkownikom, którzy wchodzą w interakcje z
treściami, a także grają w gry, używając joysticków, strikerów i kości. Choć
Horizon przyciągnął powszechną uwagę zarówno potencjalnych nabywców, jak i
specjalistów z branży swoim niepowtarzalnym, rodzinnym trybem Table PC, można
go również wykorzystywać jako wysokowydajny, uniwersalny komputer stacjonarny z
27-calowym monitorem.
W
pierwszym kwartale roku finansowego skonsolidowana sprzedaż oferowanych przez
firmę Lenovo produktów Mobile Internet Digital Home
(MIDH), w tym smartfonów i tabletów, wzrosła o 105% w ujęciu rok do roku,
osiągając poziom 1,2 miliarda USD, co stanowi 14% łącznych przychodów
uzyskanych przez firmę w tym okresie. W Chinach dostawy smartfonów wzrosły znacząco
o 121% w ujęciu rok do roku, co pomogło firmie utrzymać silną pozycję drugiego
pod względem wielkości dostawcy tego rodzaju urządzeń na tutejszym rynku. W
omawianym kwartale firma Lenovo zapowiedziała, że zacznie sprzedawać smartfony,
w tym nowy model K900 — pierwszy na świecie smartfon oparty na procesorze Intel
Atom Z2580 — w Malezji, Arabii Saudyjskiej, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach
Arabskich. Firma odnosiła również kolejne sukcesy na rynku tabletów,
dostarczając ich ponad trzykrotnie więcej niż rok temu — hitem okazał się tu
popularny wśród naszych klientów komercyjnych ThinkPad Tablet 2, podobnie jak
siedmiocalowe tablety Lenovo A1000 i A3000 oraz dziesięciocalowy A6000.
źródło: Lenovo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz