Tetris Blitz - ekran startowy |
Tetris Blitz, remake klasycznej gry logicznej
autorstwa Aleksjeja Pażytnowa z 1984, wydany przez studio Electronic Arts na
wszystkie większe platformy mobilne: poczynając na Androidzie, przez iOS,
skończywszy na Windows Phone.
Podobnie jak w swoim
pierwowzorze, zadaniem gracza jest układanie spadających klocków w ten sposób,
aby te mogły utworzyć pełne rzędy, które następnie znikają. Zasadniczą różnicą
jest jednak to, że rozgrywka nie zaczyna się na pustej planszy a na częściowo
już wypełnionej a samych figur nie
możemy dowolnie układać, mamy jedynie możliwość wyboru spośród kilku
sugerowanych przez grę opcji. Przyczyną tego rozwiązania jest prawdopodobnie
to, że produkcja przeznaczona jest na urządzenia z ekranem dotykowym, a jak
powszechnie wiadomo, tego typu sposób obsługi nie jest najbardziej precyzyjny.
Kolejną rzeczą,
która odróżnia Tetris Blitz od starszego brata jest to, że pojedyncza
rozgrywka trwa zaledwie dwie minuty a jej nadrzędnym celem jest zdobycie w tym
czasie jak największej ilości punktów. Warto nadmienić, że gra nie kończy się,
gdy na planszy zabraknie miejsca na kolejne klocki, w takiej sytuacji usuwane
jest kilka rzędów. W zdobywaniu punktów pomagają tzw. power-upy. Mamy ich kilka
do wyboru: m.in. są to lasery usuwające kilka rzędów klocków, power-up dodający
5 sekund do czasu rozgrywki itp.
W tym miejscu
dochodzimy do kwestii kluczowej: power-upy różnego typu aktywujemy kupując je
za monety, które gromadzimy w trakcie rozgrywek (w dość niewielkiej ilości) lub
kupujemy za prawdziwą walutę. Takie rozwiązanie jest o tyle uzasadnione, że gra
sama w sobie jest bezpłatna a nikt do zakupu monet nas nie zmusza. Należy
jednak o istnieniu mikropłatności w grze pamiętać, zwłaszcza zanim zdecydujemy
się udostępnić telefon naszej pociesze aby ta mogła zagrać.
zrzut ekranu pochodzący z rozgrywki |
Recenzję piszę na
podstawie wersji przeznaczonej dla telefonów z systemem z Windows Phone 8,
wspomnę więc o jednej z jej bolączek. Są to mianowicie stosunkowo częste i dość
dramatyczne spadki płynności, znacząco uprzykrzające rozgrywkę. Tego typu
problemy spotkałem w przypadku rozgrywki na telefonie Nokia Lumia 820, trudno
mi jednoznacznie ocenić, czy występują one również na innych telefonach z tym
systemem. Pozostaje mi jednak mieć nadzieję, że problem ten zostanie wkrótce
naprawiony poprzez stosowną aktualizację tytułu.
To, co ucieszy
zapewne część graczy to integracja tytułu z usługami typu Game Center oraz Xbox
Live. Możliwość odblokowania osiągnięć działa na część graczy motywująco a i
czasami miło pochwalić się swoimi osiągnięciami.
Tetris Blitz jest tytułem godnym uwagi, zwłaszcza, że jest
bezpłatny. Polecam przetestowanie we własnym zakresie. Warto spróbować również
z uwagi na ścieżkę dźwiękową - remix klasycznego utworu z Tetrisa. Polecam.
ekran punktacji po rozgrywce |
Wersja iOS: http://goo.gl/2uEn4k
Wersja Android: http://goo.gl/KFa3Uu
Wersja Windows
Phone: http://goo.gl/uPUQIy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz