29 marca 2013

Ducky's Coffee - recenzja gry na iOS

AppStore http://littlerobotstudio.com


Ducky's Coffee to gra mobilna na urządzenia z systemem iOS, wydana przez Little Robot Studio pod koniec 2011 roku. Głównym bohaterem gry, jak nietrudno się domyślić jest młody kaczor. Walczy on o względy swojej ukochanej, a tak właściwie, o zaakceptowanie przez teścia - bogatego potentata kawowego, który gdy tylko dowiedział się, że Ducky nie jest ani sławny ani bogaty, nakazał swojej córce, Candy, aby z nim zerwała. Nasz bohater starając się, aby ojciec jego ukochanej zmienił o nim zdanie postanawia otworzyć małą kawiarnię.

Naszym zadaniem jest pomoc młodemu przedsiębiorcy w prowadzeniu coffee shopu, a co za tym idzie, zyskiwanie szacunku w oczach teścia. W grze znajdziemy sześćdziesiąt trzy krótkie etapy, podzielone na trzy kategorie, po dwadzieścia jeden etapów w każdej (w praktyce są to trzy różne miejsca prowadzenia działalności, poczynając od zwykłej przyczepki, kończąc na ekskluzywnej, dużej kawiarni). Etapy ułożone są w takiej kolejności, aby nowy gracz bez problemu mógł poznać mechanizmy gry, każdy kolejny etap jest trudniejszy od poprzedniego.


Gracz musi przygotowywać zamówienia klientów: dobierać odpowiedni kubek, nasiona i ich ilość, cukier, mleko, przygotowywać woreczki z kawą na wynos, używać młynka do kawy, aby otrzymać ziarno wyższej jakości, szykować desery owocowe a także sprzątać stoliki po klientach, aby przygotować miejsce dla nowych. Im szybciej klient będzie obsłużony, tym większy napiwek otrzymamy. Musimy też zwrócić uwagę na to, że gdy klient nie zostanie wystarczająco szybko obsłużony, zezłości się i odejdzie. W każdym etapie jest też okres godzin szczytu, podczas którego ruch jest wzmożony, musimy zatem być wtedy zarówno szybcy jak i bezbłędni. Jeżeli chodzi o osoby odwiedzające kawiarnię, możemy zauważyć kilka szczególnych typów. Spotkamy na przykład dziennikarkę, której szybkie obsłużenie sprawi, że kawiarnię odwiedzi większa ilość ludzi (właściwie to kaczek), super-bohatera, który zamawia zawsze trzy mocne kawy, ważnego klienta, który swoje zamówienie "mówi" tylko podczas swojej pierwszej wizyty na danym etapie, później zamawia "to, co zawsze". Spotkamy też piękną damę, która powinna być obsłużona w pierwszej kolejności, w przeciwnym wypadku klienci będą jej oddawać swoje zamówienia a także młodą parę zakochanych, której obecność wpływa negatywnie na cierpliwość pozostałych klientów. Każdy etap, który ukończyliśmy jest oceniany w skali od 1 do 3 na podstawie tego, jaki wynik finansowy osiągnęliśmy.

Oprócz wyżej opisanego trybu fabularnego, do dyspozycji graczy oddano również tryb Blitz, w którym klienci kawiarni są znacznie mniej cierpliwi, gracz zaś walczy o jak najwyższy wynik (umożliwiono również rywalizację ze znajomymi z facebooka).

Uważam, że pomimo tego, że gra korzysta ze sprawdzonych już wielokrotnie schematów, wprowadza kilka ciekawych rozwiązań, jest łatwa i przyjemna w obsłudze a rozgrywka jest satysfakcjonująca. Stopniowe wprowadzanie nowości w kolejnych etapach pozwala graczom na zapoznanie się z mechaniką ich działania a także sprawia, że gra się nie nudzi, zaś podzielenie całości na krótkie etapy sprawia, że możemy w nią grać na przykład czekając na autobus. Jedyne, do czego mogę się przyczepić do niezbyt częste aktualizację, grę ostatnio zaktualizowano w sierpniu 2012 roku, wzbogacając ją o opisany wcześniej tryb Blitz.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz