Już milion urządzeń sieciowych
sprzedał w tym roku w Polsce TP-LINK, lider naszego rynku Wi-Fi. Ponad 70%
sprzedaży stanowią urządzenia umożliwiające komunikację bezprzewodową –
routery, punkty dostępowe i karty sieciowe. Udział firmy w światowym rynku WLAN
zwiększył się do 42 proc., a w Polsce wynosi on już blisko 70 proc.
Urządzenia TP-LINK pojawiły się na
międzynarodowym rynku w 2005 roku, stopniowo zyskując popularność wśród
użytkowników również w naszym kraju. W 2011 roku TP-LINK otworzył w Polsce
przedstawicielstwo, zatrudniając doświadczonych w branży menedżerów, a także
poszerzając kanał sprzedaży. I już w 2011 roku TP-LINK został liderem rodzimego
rynku WLAN ze sprzedażą ponad 1 mln urządzeń. Kolejnym przełomem był rok 2012,
gdy firma przekroczyła 50 proc. udziałów w rynku, sprzedając blisko 1,3 mln
produktów sieciowych.
Jednak to rok 2013 jest wyjątkowy. Już w
sierpniu firma sprzedała milionowe urządzenie, dwa miesiące wcześniej niż w roku
ubiegłym. „Wszystko wskazuje na to, że nasze wyniki będą o ponad 20 proc.
lepsze niż w 2012, a także, że uda nam się przekroczyć barierę 1,5 mln
sprzedanych urządzeń” – tłumaczy Zdzisław Kaczyk, dyrektor sprzedaży TP-LINK
Polska.
„To efekt bardzo dobrej opinii o naszych
produktach, trafionych programów sprzedażowych i wyjątkowego wsparcia
udzielanego partnerom handlowym” - zapewnia Mariusz Piaseczny, dyrektor
marketingu w TP-LINK. „Podczas gdy konkurencja zmniejsza sprzedaż, redukuje
inwestycje i zatrudnienie, my wciąż
powiększamy zespół, powierzchnie biurową i magazynową, prowadzimy szereg
działań marketingowych i edukacyjnych dla sprzedawców i użytkowników naszych
urządzeń”.
Również na światowym rynku udziały
TP-LINK stale rosną. Wg danych IDC firma zwiększyła udziały w rynku WLAN z 34
proc. w 1 kwartale 2012 r. do 42 proc. w 1 kwartale br. Wyniki TP-LINK
dwukrotnie przewyższają wyniki dwóch kolejnych producentów w zestawieniu.
Coraz lepsze wyniki TP-LINK to także
efekt zwiększającego się portfolio produktów, w tym rosnącej popularności tzw.
routerów mobilnych, które pozwalają na współdzielenie internetu 3G/4G. „Obecnie
jesteśmy świadkami kolejnej rewolucji internetowej, dzięki której Internet
trafia do gospodarstw domowych, w których dotąd trudno było o instalację
dobrego łącza w akceptowalnej cenie” – tłumaczy Mariusz Piaseczny. „Dzięki
rozwojowi technologii i infrastrukturalnym inwestycjom operatorów
telekomunikacyjnych mobilny Internet staje się bardzo popularny, a nasze
routery pozwalają ten internet współdzielić na wszystkich urządzeniach z
interfejsem bezprzewodowym”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz