23 kwietnia 2013

Natarcie - tryb Multiplayer Gears of War: Judgment


Natarcie jest jednym z trybów gry wieloosobowej w grze polskiego studia People Can Fly, Gears of War: Judgment. W rozgrywce bierze udział dziesięcioro graczy, podzielonych na dwie drużyny. Cała rywalizacja podzielona jest na dwie tury.

W pierwszej, jedna z drużyn wciela się w Szarańczę, jej zadaniem jest pokonanie Koalicji. Aby tego dokonać, muszą otworzyć dwie dziury szarańczy oraz zniszczyć generator. Na zadanie to określony jest limit czasu. Po odkryciu pierwszej, najsłabiej "ufortyfikowanej" dziury, Koalicja wycofuje się bardziej w głąb mapy, gdzie kolejna dziura jest już lepiej strzeżona, aby finalnie przenieść się do generatora, chronionego już przez trudne do zniszczenia bariery laserowe.

Graczom grającym jako Szarańcza oddano do dyspozycji osiem typów stworzeń. Podzielono je na dwa rzędy, z których pierwszy jest "bezpłatny", natomiast za przywołanie Szarańczy z drugiego rzędu gracz zmuszony będzie zapłacić zgromadzonymi wcześniej punktami. Punkty otrzymujemy za niszczenie umocnień, wieżyczek, osłony dziury, generatora oraz zabójstwa.

Już na początku rozgrywki do dyspozycji graczy wcielających się w Szarańczę oddano szybkie i zabójcze tickery, potrafiące się błyskawicznie przemieszczać oraz detonować się w dowolnym momencie, są idealne w niszczeniu umocnień przeciwnika. Kolejnym gatunkiem są parszywce, skoczni, atakujący z bliska napastnicy, potrafiący swoim krzykiem ogłuszyć przeciwnika. Dodatkowym atutem parszywców jest umiejętność wspinania się na część z budynków. Trzecim rodzajem SzarańczyGrenadierzy. Są oni swego rodzaju żołnierzami, wyposażonymi w lancery (pistolet maszynowy z zamontowaną piłą), strzelby i granaty odłamkowe. Ostatnim z czterech "darmowych" stworzeń są Kantusy, szamani leczący i cucący sojuszników.


Za punkty natomiast możemy wybrać Furiarza (1500 pkt), jednostkę do walki na dystans, który podczas furii odrzuca dziurkacza i wykorzystuje potężny atak wręcz. Gracze mogą również zdecydować się na wcielenie się w stonogę - serapedę (2400 pkt), atakującą elektrycznym ugryzieniem oraz plującą kwasem. Jej przewagą nad przeciwnikami jest to, że można ją zabić jedynie strzelając w tylną część jej ciała, cała reszta jest odporna na obrażenia. Najpotężniejszymi stworami Szarańczy Oprawcy (3500 pkt) oraz Trupiarze (5000 pkt). Ci pierwsi są stworami oblężniczymi o potężnym ataku. Dysponują również tarczą, zapewniającą ochronę oraz odbijającą ogień nieprzyjaciela. Trupiarze natomiast są stworami zadającymi miażdżące uderzenia, potrafiącymi się leczyć oraz przemieszczać pod ziemią (na ograniczonym dystansie), aby uniknąć umocnienia przeciwnika.

Graczom "po drugiej stronie barykady" oddano do dyspozycji cztery klasy postaci: inżynierów, rozstawiających wieżyczki i naprawiających umocnienia, żołnierzy, zostawiających amunicję, zwiadowców, ujawniających pozycję wroga oraz sanitariuszy, leczących i cucących sojuszników przy pomocy granatów medycznych.

Po zniszczeniu generatora, lub po upłynięciu czasu, drużyny zamieniają się stronami, ci, którzy bronili generatora, wcielają się w Szarańczę, natomiast ci, którzy atakowali generator, wcielają się w Koalicję.

Zwycięzcą jest drużyna, która w krótszym czasie zniszczy generator. W przypadku, gdy żadnej z drużyn to się nie uda, wygrywa ta, która odsłoniła więcej osłon dziur szarańczy. Natomiast gdyby obydwie drużyny zniszczyły tyle samo osłon, ponownie liczy się czas, w którym tego dokonały.

Rozgrywka w tym trybie jest ciekawym rozwinięciem trybu dostępnego w Gears of War 3. Różnorodność klas i typów stworzeń bardzo dobrze urozmaica rozgrywkę, pozwala na wprowadzanie w życie różnych, ciekawych taktyk. Premiowana jest gra drużynowa, wspieranie pozostałych graczy. Natarcie jest moim zdaniem najciekawszym, najbardziej zróżnicowanym trybem gry wieloosobowej w Gears of War: Judgment. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz