Natarcie jest jednym z trybów gry wieloosobowej
w grze polskiego studia People Can Fly, Gears of War: Judgment. W rozgrywce
bierze udział dziesięcioro graczy, podzielonych na dwie drużyny. Cała
rywalizacja podzielona jest na dwie tury.
W pierwszej, jedna z
drużyn wciela się w Szarańczę, jej
zadaniem jest pokonanie Koalicji. Aby
tego dokonać, muszą otworzyć dwie dziury szarańczy oraz zniszczyć generator. Na
zadanie to określony jest limit czasu. Po odkryciu pierwszej, najsłabiej
"ufortyfikowanej" dziury, Koalicja
wycofuje się bardziej w głąb mapy, gdzie kolejna dziura jest już lepiej
strzeżona, aby finalnie przenieść się do generatora, chronionego już przez
trudne do zniszczenia bariery laserowe.
Graczom grającym
jako Szarańcza oddano do dyspozycji osiem
typów stworzeń. Podzielono je na dwa rzędy, z których pierwszy jest
"bezpłatny", natomiast za przywołanie Szarańczy
z drugiego rzędu gracz zmuszony będzie zapłacić zgromadzonymi wcześniej
punktami. Punkty otrzymujemy za niszczenie umocnień, wieżyczek, osłony dziury,
generatora oraz zabójstwa.
Już na początku
rozgrywki do dyspozycji graczy wcielających się w Szarańczę oddano szybkie i zabójcze tickery, potrafiące się
błyskawicznie przemieszczać oraz detonować się w dowolnym momencie, są idealne
w niszczeniu umocnień przeciwnika. Kolejnym gatunkiem są parszywce, skoczni, atakujący z bliska
napastnicy, potrafiący swoim krzykiem ogłuszyć przeciwnika. Dodatkowym atutem parszywców jest umiejętność wspinania się na
część z budynków. Trzecim rodzajem Szarańczy
są Grenadierzy. Są oni swego rodzaju
żołnierzami, wyposażonymi w lancery (pistolet maszynowy z zamontowaną piłą),
strzelby i granaty odłamkowe. Ostatnim z czterech "darmowych"
stworzeń są Kantusy, szamani leczący i
cucący sojuszników.
Za punkty natomiast
możemy wybrać Furiarza (1500 pkt),
jednostkę do walki na dystans, który podczas furii odrzuca dziurkacza i
wykorzystuje potężny atak wręcz. Gracze mogą również zdecydować się na
wcielenie się w stonogę - serapedę (2400
pkt), atakującą elektrycznym ugryzieniem oraz plującą kwasem. Jej przewagą nad
przeciwnikami jest to, że można ją zabić jedynie strzelając w tylną część jej
ciała, cała reszta jest odporna na obrażenia. Najpotężniejszymi stworami Szarańczy są Oprawcy
(3500 pkt) oraz Trupiarze (5000
pkt). Ci pierwsi są stworami oblężniczymi o potężnym ataku. Dysponują również
tarczą, zapewniającą ochronę oraz odbijającą ogień nieprzyjaciela. Trupiarze natomiast są stworami zadającymi
miażdżące uderzenia, potrafiącymi się leczyć oraz przemieszczać pod ziemią (na
ograniczonym dystansie), aby uniknąć umocnienia przeciwnika.
Graczom "po
drugiej stronie barykady" oddano do dyspozycji cztery klasy postaci: inżynierów, rozstawiających wieżyczki i
naprawiających umocnienia, żołnierzy,
zostawiających amunicję, zwiadowców,
ujawniających pozycję wroga oraz sanitariuszy,
leczących i cucących sojuszników przy pomocy granatów medycznych.
Po zniszczeniu
generatora, lub po upłynięciu czasu, drużyny zamieniają się stronami, ci,
którzy bronili generatora, wcielają się w
Szarańczę, natomiast ci, którzy atakowali generator, wcielają się w Koalicję.
Zwycięzcą jest
drużyna, która w krótszym czasie zniszczy generator. W przypadku, gdy żadnej z
drużyn to się nie uda, wygrywa ta, która odsłoniła więcej osłon dziur
szarańczy. Natomiast gdyby obydwie drużyny zniszczyły tyle samo osłon, ponownie
liczy się czas, w którym tego dokonały.
Rozgrywka w tym
trybie jest ciekawym rozwinięciem trybu dostępnego w Gears of War 3.
Różnorodność klas i typów stworzeń bardzo dobrze urozmaica rozgrywkę, pozwala
na wprowadzanie w życie różnych, ciekawych taktyk. Premiowana jest gra
drużynowa, wspieranie pozostałych graczy. Natarcie jest moim zdaniem
najciekawszym, najbardziej zróżnicowanym trybem gry wieloosobowej w Gears of
War: Judgment. Polecam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz